ÖTEKİ SEN KİM?

By | Cumartesi, Ocak 10, 2015
HERKESİN İÇİNDE BİR ÖTEKİ VARDIR

Üzerinde oturduğum kayığın ismi öteki kadın,ilk algıda çapkın bir adamın ironisi gibi gelse de bu,bana biraz daha içselliği çağrıştırdı.En azından bana ilham veren algı daha derin:)

Bu dünyaya gelmemizin bir sebebi var,herkes en az bir yetenekle doğar.Önemli olan bu yeteneğin ne olduğunu keşfetmek.Başkalarının istediklerini yaşamak değil,kendi istediğinin ne olduğunu bulmak.Dünyanın en zengin insanıyla en mutlu insanı hiçbirzaman aynı kişi olmadı.Demek ki bu işte baştan bir yanlışlık var.İçindeki öteki'yi keşfedememek...

Yüksek ruhlar, her zaman sıradan akılların şiddetli muhalefetleriyle karşılaşırlar.
demiş Einstein.Başkasının fikirleriyle yaşama!

Seni ne mutlu ediyor?İşinde mutlu musun yoksa sadece hayatını idame ettirip başkalarının onayını mı alarak yaşıyorsun.Mesleğine sen mi karar verdin,ailen mi?

Hayatın,mutlulukların,mutsuzlukların sosyal medyada paylaştıklarından mı ibaret yoksa gerçek paylaşımların var mı seni mutlu eden?Oturup konuşabildiğin,seni öylesine değil de,can kulağıyla dinleyen,önemseyen gerçek dostların var mı?Varsa kendini keşfetmiş olman gerekiyor çünkü sadece gerçek dostlar senin neyden mutlu olacağını bilir ve objektif yönlendirmeler yapar hayatına.

İnsanlar için mi yaşıyorsun,"o,bu,şu" ne der diye kararlar mı alıyorsun ya da vazgeçtiklerin mi oluyor sırf buyüzden...

Eğer öyle yapıyorsan kendini sorgulama vaktin çoktan gelmiş.Hayatın başı sonu yok,şimdi diye birşey var.Hiçbirşey için geç olmayan bir zaman var.Kararlarını başkalarına göre değil kendi yeteneklerine göre,kalbinin derinliklerinde yatan ve belki hiç su yüzüne çıkmamış yeteneklerine göre almalısın!

KENDİ TESTİNİ YAP

Birdolu saçmasapan test var,eğlencesine ya da zaman geçirmek için cevapladığımız.Sosyal medyaki testleri birkenara at ve kendi testini yap.Ben neden mutlu oluyorum,ben gerçekten istediğim mesleği mi seçtim,işim yeteneklerimin kıymetini biliyor mu ya da işimde yeteneklerim köreliyor mu,özel seçimlerim başkalarından onay bekleyen yorum gibi mi yoksa kalbimden mi geliyor.Bu soruları kendine göre çoğalt ve cevabı bulursan tebrikler öteki senle tanışma vaktin!

ÖTEKİ SEN

Öteki sen,belki de şimdiye dek hiç farkına varmadığın,deneyimlemediğin yeteneklerle dolu.Bunu keşfetmediysen sakın ölme ! 

Şaka tabi,Allah herkese,yeteneklerini keşfedip,kalbiyle üreteceği işleri yapacak,mutlu hissedecek,mutlu edecek kadar uzun ömürler versin.
İçindeki öteki ile tanış,onu dinle ve kararların için kimsenin onayına ihtiyacın olmadığına inan...Bu dünya bir kere! Yaşamak bir kere! 

Vermek istediğim mesajın özetini,beni derinden etkileyen bir örnekle tamamlamak istiyorum.Daha önceki yazılarımda da söylemiştim kimse kötü doğmaz,yaşadıkları onu kötü ya da iyi yapar diye.


KİM DERDİ Kİ BU RESİMDEKİ MASUM SANATÇI BİRGÜN KATİL OLACAK DİYE...

Birçok filmini izledim,hayat hikayesini okudum,kitaplarda onu tanımaya çalıştım.
Çocukken babası tarafından ressam olmasına karşı çıkılan,meslek sahibi olmasının daha önemli olduğu aşılanan,kendi içindeki öteki ile tanıştığı halde hayatındaki olayların kişilerin kurumların yönlendirmesiyle yeteneğini işe çeviremeyen,hayatına gayet masum başlayıp bir katil olarak sonlandıran bu bebek HİTLER'in ta kendisi..
Annesini babasını erken yaşlarda kaybeden ve güzel sanatlar akademisinden de defalarca geri çevrilen Hitler,tarihe bir ressam olarak geçebilirdi,çok da yetenekliydi(bkz.kendi yaptığı tablo) ama o başkalarının kurbanı oldu...Daha fazla incelemek isterseniz linke bir gözatın derim http://tr.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler


Babama saygı ile bağlanmıştım, annemi ise sevmiştim. ADOLF HİTLER


Yapamazsın diyenlere kulak tıka,içindeki senle tanış.Yeteneklerinle tanış...

Öteki sen'i bulman dileğiyle,
PINAR TOK

W.SHAKESPEARE

Serçenin ölmesinde bile bir bildiği vardır kaderin, şimdi olacaksa bir şey yarına kalmaz, yarına kalacaksa bugün olmaz. Bütün mesele hazır olmakta.

Gülümse...

Gülümse...
Dünya tüm yanılsamaların merkezine koyar seni, büyü diye...

İLETİŞİM FORMU

Ad

E-posta *

Mesaj *

İlham aldıklarım...

İlham aldıklarım...
PROF.DR.SEVİL ATASOY

İlham aldıklarım...

İlham aldıklarım...
BETÜL MARDİN

Bu Blogda Ara

Translate