NEREDESİN RAPUNZEL?

By | Pazar, Eylül 03, 2017
Nerede o prensin tutunup da kuleye tırmandığı Rapunzel saçları!



Aaah , ah! diye bir iç geçirdikten sonra bir kadın klasiği olan "benim saçlar var ya halat gibiydi önceden" cümlesini kurup yıllarca saçlarımıza yaptığımız eziyetleri savunma mekanizmasıyla unutmaya çalışıyoruz :) Artık çok geç diyorsan ya da henüz saçına hiçbir işlem yaptırmadıysan sana doğru bir adres tarifim olacak...


Şimdi seni Rapunzel saçların yaratıcısı biriyle tanıştıracağım. Kendisini instagram'da paylaştığı yaratıcı videolarından keşfettim ve oldukça başarılı buldum.



Engin Senbene 1986 istanbul doğumlu ama aslen Denizli'li. Meslek hayatına 13 yaşında başlamış, 2014 yılında Bahçeşehir' de ilk kendi işletmesi olan Crea kuaförü kurmuş. Meslek hayatındaki felsefesi "kendisini sürekli güncellemek" olan Engin Senbene, Türk kuaförlüğüne ve meslektaşlarına da büyük katkı sağlayan ''gri kumral'' renginin formülasyonunu bulmuş ve bu buluşun ardından ismi artık Engin Senbene değil ''CREA ENGIN'' olarak anılmaya başlanmış.Yani bulan-üreten Engin... Ben sordum, o da tüm samimiyetiyle cevapladı. Bakalım güzel saçların formülü neymiş...


PINAR: Sevgili Engin, öncelikle başarılarını tebrik ediyorum. Hayatın her alanında araştırmak, yenilikleri uygulamak ve keşfetmek oldukça önemli. Sen de bu yenilikçi ve araştırmacı tarzını mesleğine yansıtan biri olarak kısa zamanda birçok takipçiye dolayısıyla da müşteriye ulaştın...

Gelen kişiler yanlış olduğunu düşündüğün bir işlemde ısrar ederse nasıl bir yol izliyorsun?
  
CREA ENGİN: Teşekkürler Pınar... Eskiye göre her geçen gün müşterilerimizin bana olan güvenin arttığını düşünüyorum, yaptırmak istedikleri işlemlerde ısrarcı olmuyorlar. Bir işleme başlamadan önce mutlaka iyi bir dinleyici oluyorum ve müşterilerimi anlamaya, tanımaya çalışıyorum sonrasında saçlarını inceleyerek yapılabilip yapılamayacağı ile ilgili bilgi veriyorum. Bu ön konuşmalardan sonra mutlaka bir güven oluşuyor ve sonrasında belki de hiç aklında olmayan bir model ile gönderiyorum.


PINAR: Her gün saçlarını yıkayan biri olarak soruyorum, saç sağlığı konusunda düşünce ve önerilerin neler?



CREA ENGİN: Sağlıklı bir saç için en önemli kural saçların yağlanmasına izin vermekten geçiyor, yani saçlarınızın yağlanmasına izin verin, sabah akşam günde 2 defa saçlarını yıkayan müşterilerimiz vardı, şimdi onlara saçlarını 2 günde 1 ya da 3 günde 1 yıkattırıyorum, ve mümkün ise tek şampuan yapmalarını öneriyorum, seni de buna alıştırmalıyız... :)


Bana göre en güzel bakım yağı kendi baş derimizin yağıdır diyorum tabii ki bu bilimsel olarak doğru mudur bilmiyorum ama biz bunun faydasını görüyoruz, kendi saçlarımdan da çok iyi biliyorum. Saça zarar verici maşa-düzleştirici vs gibi metaryelleri de önemli günler dışında kullanılmamasını tavsiye ediyorum.



"Fönsüz saçlarımı kullanamam" diyen müşterilerimize de saçı çok ezmeden bir kat şeklinde fön çekilmesini önerebilirim. Onun dışında tabi ki ombre balyaj gibi saçın rengini açan işlemler saça zarar veriyor, bu işlemler için de saçlar mutlaka profesyonel bir kuaföre emanet edilmeli...

PINAR: Cevabı bilsek de soruyorum... Boyalar zararlı mı? Yanlış bildiğimiz doğrular var mı?
CREA ENGİN: Boyalar tabi ki zararlı! Boya, bakım yapması için değil saça renk vermesi için yapılır sonuç itibari ile hepsi kimyasal maddeler ile üretiliyor. Tabi ki boyaların kendi içinde çokça markaları var, doğru marka ile profesyonel kuaförü bularak bu zararı minimuma indirmek yararlı olacaktır.


PINAR: Sosyal medyada çok fazla takipçin var ve harika işler çıkardığını gördüğümüz videoların, ben de seni bu şekilde buldum zaten. Peki senin farkın nedir?

CREA ENGİN: Sosyal medya bizim sektörde olduğu gibi tüm sektörlerin çok işine yaradı ve bundan iyi bir şekilde yararlanan kuaförlerden biri de benim. 



Özellikle instagram, yaptığımız saçları tüm dünyaya gösterebilmemiz için çok iyi bir platform oldu. Ben instagram sayfamı ilk açtığımda herkes gibi şahsi fotoğraflarımı paylaşıyordum ve sonrasında yaptığım saçlardan bir iki tane video paylaştım,  ardından çok güzel yorumlar almaya başladım. Bu güzel yorumlardan sonra instagramda saç paylaşımı yapmak bir hobi haline dönüştü ve zamanla etkin bir kullanıcı haline geldim.



Beni çok mutlu ediyor instagramda yaptığım işleri paylaşmak ve güzel mesajlar almak. 
Şunu anladım ki, insan yaptığı işi önce hobi olarak yapmalı eğer yaptığı işi seviyorsa mutlaka başarılı olacaktır...

PINAR: Bu cümlende kendimi buldum :) Biraz, projelerinden bahsedelim mi? 

CREA ENGİN: Projelerimden bahsetmeye başlarsam bu sohbet bitmez, okurlarını sıkmak istemeyiz değil mi :) 

Beni en heyecanlandıran projem, çok değil bir kaç yıl içerisinde tüm Dünya'ya sanatımı tanıtmak olacak...

PINAR: Harika! Peki sevgili Engin, saç rengi seçimi neye göre yapılmalı? Gerçi günümüzde klasik kızıl, sarı, siyah ve kumral tonların yerini griler, pembeler, morlar, yeşiller almaya başladı sanki:)

CREA ENGİN: Evet oldukça renklendik:) Renk seçiminin öncelikle kişiliğe ve karakteristik yapıya göre oluşturulmasından yanayım Pınar.Tabi ki tenin, gözün ve kaşın renk uyumu çok önemli.

PINAR: "Organik" boya gerçek mi yoksa kandırılıyor muyuz?

CREA ENGİN: Var olduğuna ben ne zaman inanırım, üreten kişinin kendi üzerinde deneyip hatta diline o boyayı sürebildiği zaman, dilinde veya vücudunda herhangi bir reaksiyon olmadığı zaman inanırım :).

Bu tabi işin şakası, ama az amonyaklı ya da amonyaksız üretilen boyalar var tabi günümüzde ama bunlar %100 organiktir anlamına gelmiyor benim için.

PINAR: Keşke dediğin bir şey var mı?

CREA ENGİN: Keşke dediğim bir şey yok ama iyi ki var dediğim bir şey var. İyi ki sevdiğim bir iş yapıyorum.

PINAR: Sektörel olarak Türkiye'yi değerlendirir misin?

CREA ENGİN: Sektörel olarak aslında ülkemizde yapmak isteyip de yapamayacağımız hiçbir şey olmadığını düşünüyorum. Dünyanın en iyi kuaförü olmayı istedikten sonra ve bu yeteneğe sahipsen olamamamız için bizi engelleyen hiç bir sebep yok.


Ülkemizde istediğimiz tüm marka ve ürünlere ulaşabiliyoruz aynı zamanda sosyal medya sayesinde tüm dünyaya yaptığımız işlerimizi gösterebiliyoruz, gerisi bizim yetenek ve zekamıza kalmıştır. Hatta Türk kuaförlerini dünya sıralamasında düşünürsek çok yetenekli ve başarılıdırlar.

PINAR: Bu işte yapılan en büyük yanlış nedir sence? ''Ya da eyvah en iyi yere gittim ama saçımı yaktılar'' klasiğinde suç kimde? Seçim neye göre yapılmalı?


CREA ENGİN: Aslında seçimi yaparken en önemli noktanın doğru kişiyi bulmak olduğunu düşünüyorum. Sayısız marka ve kuaför var ama bunların içinde doğru olan kişiler var onları bulmak gerekiyor. Doğru kişiyi bulduktan sonra (1) ne istemiş olduğunuzu kuaförünüze iyi anlatabilmeniz, (2) kuaförün sizi dinledikten  sonra çok iyi anlamış olması gerekiyor.

PINAR: Senin eklemek istediklerin ?

CREA ENGİN: Yaptığımız işi hobi haline getirmek ya da hobilerimizi işimiz haline getirmek.

PINAR: Çok teşekkür ediyorum bu güzel bilgiler için. Umarım kuaför arayışında olan kişilere yararlı mesajları ulaştırabilmişizdir. Saç sağlığını ön planda tutarak, yaratıcılığınla sanatını birleştirdiğin için de ayrıca tebrik ediyorum... 

CREA ENGİN: Bu muhteşem bilgi deposu blogunda ve kitabında (Pınar'la Hayatın Renkleri) , benim de fikir ve düşüncelerime yer verdiğin için çok teşekkür ediyorum.

Bir Rapunzel olmayabilirsin, saçların da en az senin kadar kırılmış, yorulmuş olabilir bu hayatta:)... Güzelim saçlarını kurtarmanın bir adresi de benden sana:

creaengin@gmail.com
instagram: crea.engin

Sağlıkla,
PINAR TOK















W.SHAKESPEARE

Serçenin ölmesinde bile bir bildiği vardır kaderin, şimdi olacaksa bir şey yarına kalmaz, yarına kalacaksa bugün olmaz. Bütün mesele hazır olmakta.

Gülümse...

Gülümse...
Dünya tüm yanılsamaların merkezine koyar seni, büyü diye...

İLETİŞİM FORMU

Ad

E-posta *

Mesaj *

İlham aldıklarım...

İlham aldıklarım...
PROF.DR.SEVİL ATASOY

İlham aldıklarım...

İlham aldıklarım...
BETÜL MARDİN

Bu Blogda Ara

Translate