TÜKETEN DEĞİL ÜRETEN KADIN GİRİŞİMCİ LİNDA ÇELİK

By | Pazar, Nisan 05, 2015

Daha önceki röportajlarımda da belirttiğim gibi etrafım üreten,akıllı,yetenekli,güzel,altın kalpli arkadaşlarla,dostlarla dolu.Sizlere bugün tanıtacağım değerli arkadaşım Linda Çelik de bunlardan biri.
Geçenlerde gerçekleştirdiğimiz "Linda Çelik" markasının moda çekimlerinde,röportajımız boyunca resimlerde görebileceğiniz,büyük bir zevkle taşıdığım gelinlik ve abiyeler yetenekli arkadaşımın koleksiyonunun en son parçalarından.
Emeğinin,yeteneğinin haklı gururu,ogünkü çekim sırasında gözlerindeki ışıktan okunuyordu.Ben de kendisi adına çok gururlandım.Enerjisiyle,pozitifliğiyle,samimi ve içten yönlendirmeleriyle gerçekleştirdiğim en keyifli moda çekimiydi....
LİNDA ÇELİK KİMDİR 

1971 Gaziantep doğumlu aslen Kars'lı.Üsküdar Mithatpaşa Kız Teknik Meslek Lisesi Hazır Giyim bölümü mezunu.20 yıllık mutlu bir evliliği var.Bu evliliğin en kutsal hediyeleri olan İlayda ve Dilara adında 2 kız çocuğu sahibi.

Şimdi hikayesini gelin birlikte konuşalım...

PINAR: Sevgili Linda,öncelikle seni yeni koleksiyonun için tebrik ediyor ve merakla yenilerini bekliyorum.
Seninle ilgili ayrıntıları biliyorum fakat örnek olacağını düşündüğüm için bunları herkesle paylaşmak istiyorum.Bu işten önce ne yapıyordun?

LİNDA: Çok teşekkür ediyorum.Bundan üç sene öncesine kadar sadece bir ev hanımıydım.Öncesinde de iş hayatım olmamıştı.

PINAR: Ev hanımlığının da önemli ve fedakarlık gerektiren bir meslek olduğunu düşünüyorum,peki bu radikal geçiş nasıl oldu?

LİNDA: Haklısın gerçekten o da zor bir meslek...
Tamamen bir tesadüf diyebilirim,planlı bir süreç değildi.2009 yılında,oturduğumuz apartmanda yöneticilik yapmaya başlamamla birlikte ilk adımı da farkında olmadan atmıştım.Daha önce de söylediğim gibi,okul bittikten sonra çalışma hayatım olmadı.
EŞİMLE TANIŞTIĞIMIZDA BANA "ÇALIŞAN BİR EŞ" İSTEMEDİĞİNİ SÖYLEMİŞTİ...

PINAR: Belli ki eşine saygı duymuş ve bu isteğini kabul etmişsin,fikrini değiştiren ne oldu?Daha doğrusu eşin nasıl ikna oldu?

LİNDA: Evet aynen öyle oldu,zaten ozamana kadar çalışmamıştım ve buyüzden eşimin isteği beni rahatsız etmedi ama birşekilde içimde uhde kalmış olacak ki,çocuklar doğmadan ve doğduktan sonra aklına gelebilecek tüm kurslara katıldım.Sonrasında ise dediğim gibi apartman yöneticiliğine kadar devam etti bu kurslar.O sene,apartmanda köklü ve güzel değişikliklere ve çalışmalara imza atmıştım tabi ki apartman sakinlerinin de desteğiyle...
Bunun sonucunda,tüm komşularım devam etmemi istediler.Herkes çok memnun olmuştu çalışmalarımdan.İşte tam da o anda,eşimden hayatımı değiştirecek o sihirli cümle geldi:

"O'NUN İDEALLERİ VAR,İŞ HAYATINA ATILACAK"

PINAR: İşte bu harika:) hayatının sürprizi olmuş o anda desene...Peki sonra?

LİNDA: Aynen öyle oldu Pınarcım,hiç beklemiyordum gerçekten sürpriz olmuştu bana.O anki duygularımı anlatmaya kelimeler yetmez...
veee süreç başladı,2012 yılında abiye giyim kuşam kursuna katılmıştım.Orada iş hayatına katılmama yardımcı olan ve sonrasında 1,5 sene birlikte çalıştığım ortağımla tanıştım.
PINAR: Ortaklık güzel fikir birokadar da riskli,en azından başlangıçta birbirinize güç olmuşsunuzdur diye düşünüyorum.Tabi bunun ayrıntılarını senden dinleyeceğiz...Şimdi başa dönelim,neler yaptınız,nasıl başladınız?

LİNDA:Ortaklık evet başlarda güzel bir fikirdi...tabi 1,5 sene sonunda birdenbire "ben yapamayacağım" diyen bir ortağınız yoksa....Neyse başa dönersek süreç şöyle gelişti;2012 martında birlikte iş kurmaya karar verdik.Apartman tadilatında alt katta boş bir alanı spor salonu yapmıştım.Kimse kullanmıyordu.Benden sonraki yönetimden rica ettim ve 2,5 ay orada çalışmaya başladık.Tam bir merdiven altı durumuydu ama başarılıydık:) Orası herşeye start verdiğimiz yer olması sebebiyle benim için çok önemli ve özeldi.Bir makina,bir kesim masası,bir overlok ve elimde o ay arkadaşlarımla yaptığım günden biriken 1000 TL ! Evet yanlış duymadın bin tl sermayeyle başladık...
Çok ciddi çalıştık ve bunun ödülünü 2,5 aylık sürede çok hızlı bir şekilde adımızın duyulmasıyla almış olduk.Bulunduğumuz yere geçiş yaptık ve yerleştik.Herşey çok güzel ve aynı zamanda ucuz olsun istiyordum ve bir mimardan teklif aldım.Sonra onun verdiği teklifin neredeyse dörtte birine mal ederek istediğim düzeni kurmuş oldum fakat bu okadar kolay olmadı.Ayaklarımın altının su topladığını biliyorum çünkü nüfusumla değil kendi imkanlarımla var olmak amacındaydım.Bunu başardığımı düşünüyorum...

PINAR: Gerçekten harika bir oluşum fakat ben ortaklıkla ilgili kısma takıldım.Şaşkınlıkla soruyorum ne oldu?

LİNDA: Bu gerçekten beni de şaşırtmıştı.Ortağımla 1,5 sene gayet güzel adımlar atmış büyüyorduk fakat birdenbire ortada bir sorun yokken ayrılma kararı almıştı.
Kalakaldım...!!!
Kalakaldım çünkü sil baştan başlamak zorunda kalacaktım ve bu çok zordu.Herşeyimi bir kenara bıraktım.Buna tüm sosyal aktivitelerim de dahil...Tüm kazandıklarım bir bir gidiyordu ama pes etmek de yoktu.Bir nevi imtihan gibiydi bana...Buarada biliyorsun bir sağlık sorunum var ve garip bir şekilde bukadar sıkıntı,üzüntü ve yorgunluğa rağmen iyiydim ki buna herzaman şükrediyorum!Bu imtihanı da hakkıyla verdiğimi düşünüyorum...

PINAR:Kesinlikle katılıyorum,enerjin,ortaya çıkardıkların,gözlerindeki o pozitif ifade bunun kanıtı.Eski ortağına gelince,senin yalnız başına da çok başarılı olacağını görmen ve göstermen için hayatından geçmiş olduğunu düşünüyorum.Yani bu senin bahsettiğin imtihanının bir parçasıymış ve iyi ki de öyle olmuş diyorum...
LİNDA: Güzel bir bakış açısı Pınarcım çoooook teşekkür ediyorum:) 

PINAR: Lindacım,sohbetimiz sırasında çok güzel bir cümlen vardı,"şimdi tüketici değil üretici bir bayan olmak için iş hayatında var olmaya çalışıyorum"diye.Bunu biraz açar mısın?

LİNDA: "Şimdi tüketici değil üretici bir bayan olmak için iş hayatında var olmaya çalışıyorum" derken şöyle;
Herşey çok daha zor.İnsan tüketiciyken çok rahat bir şekilde herşeyden şikayet edip herşeye isyan edebiliyor ama iş hayatında çalışanların varsa onların sorumluluğu,vergiler,ay sonu ödemeleri,kiralar birçok anlamsız şikayeti geride bırakıyor...Üretici bir kadın olma durumu gerçekten beni gururlandırıyor.İstihdam kazandırdığımı düşünüyorum.Şuanda 2 çalışanım var,vergisini ödeyen,ekonomiye katkı sağlayan bir vatandaşım.

PINAR: Tüm kadınlara örnek olacak bir hikayen ve azmin olduğunu düşünüyorum bu senin adına beni de gururlandırıyor sevgili arkadaşım.Peki müşterilerinle ilişkilerin nasıl?
Kıyafet,vücut yapısı ve kadın tam bir bermuda şeytan üçgeni gibi:) kaprisler olmazsa olmazıdır bu işin.Bununla ilgili senin sakin ve pozitif duruşunun formulü nedir?

LİNDA: Bu gerçekten güzel bir soru.Bu gibi durumlarda empati yapmak çok önemli.Karşımdaki müşterimi öncelikle iyi tanımaya çalışırım.Ne istediğini anladıktan sonra bu isteğin ona uygun olup olmadığının analizini yaparım.Eğer uygun değilse,incitmeden,kırmadan,lafı dolandırmadan düz bir şekilde, neden uygun olmadığını anlatırım ve ikna ederim.Bu tavrım,onların bana güven duymasını sağlar.Yani ben sadece gelinlik,nişanlık,abiye dikip müşterilerimi göndermiyorum.Onlara psiklojik olarak da destek verdiğimi düşünüyorum.Her kadının kendisine bile itiraf edemediği kusurları olabilir,önemli olan o kusurları kapatacak şekilde iyi bir yönlendirmeye açık olmaları...
Her kadın güzeldir yeter ki vücut yapısına uygun,doğru seçimler yapılsın...

PINAR: Bu çok hoş bir yaklaşım.Müşterilerinin neden günden güne arttığını şimdi daha iyi anlıyorum...
Kumaş seçimlerini beğenmezsen ne yapıyorsun?

LİNDA: Kumaş elbisenin ruhudur bence...Bu nedenle,modele yakışan bir kumaş seçimi olmalı.Buna müşterilerimle birlikte karar veriyoruz daha doğrusu yanlış seçimi engellemek adına onlarla birlikte alışverişe çıkıyorum.Sonucu gördükleri zaman yüzlerindeki güzel ifade tüm emeğe ve yorgunluğa değiyor.İnsanları mutlu etmeyi seviyorum,müthiş keyifli bir duygu bu...
PINAR: Harikasın! Son olarak sormak istiyorum, LİNDA ÇELİK bana göre iyi bir marka olma yolunda sağlam adımlarla ilerliyor...Sen bu konuda ne düşünüyorsun?

LİNDA: Tüketicinin patron olduğu bu devirde marka olmak çok zorlu bir süreç fakat amacım tabi ki bu alanda,özel günlerde akla gelen ilk isim olmak.

PINAR:Tüketiciler markalardan kusursuz olmalarını beklemiyorlar,tam tersine hatalara rağmen harika olmayı başarabilen markaları tercih ediyorlar...Bu her nekadar zorlu bir süreç de olsa,sendeki samimiyet ve istikrarla bu sürecin kolaylıkla altından kalkabileceğini düşünüyorum.Senin eklemek istediğin birşeyler var mı özellikle girişimci olmak isteyen ve cesareti olmayan kadınlar için?

LİNDA: Çok teşekkür ediyorum sana bu güzel söyleşi için ve ayrıca gözbebeği gelinlik ve abiye  modellerimizi keyifle taşıdığın için...Bizi mutlu ettin.
Kadınlara öncelikli tavsiyem asla pesetmemeleri olacak.Zorlukların olmadığı yolda bir yanlışlık vardır.İyiniyet,samimiyet ve çalışkanlık sizi amaçladığınız noktalara başarıyla ulaştıracaktır.Genelde pesedilen noktalar başarıya en yakın olduğunuz anlardır.İşte o kırılma noktasını iyi değerlendirmelerini öneriyorum çünkü tüm mucizeler ve değişim o noktada başlıyor.Umarım tüm girişimci ruhlu kadınlar birgün benim ulaştığım gibi,hayallerine ulaşırlar.Herkese sevgilerimi iletiyorum.

PINAR: Benim için de çok keyifliydi Lindacım.Güzel önerilerin için tüm kadınlar adına ben de sana teşekkür ediyorum.Başarıların daim olsun.

Zaman akıyor,teknoloji hızlı birşekilde gelişiyor ve zamana ayak uydurmak günden güne zorlaşıyor.Değişime ayak uydurabilen ve insana ait tüm unsurları içinde barındıranlar marka olmayı,zaten marka olanlar da ayakta kalmayı başarıyor.
Linda Çelik haute couture gelecek vaadeden,kadınların dilinden anlayan samimi bir marka olmaya aday.Ulaşmak isteyen ve birbirinden güzel seçenekleri yerinde görmek isteyenler için işte iletişim bilgileri...

LİNDA ÇELİK MODA EVİ
İzzettin Çalışlar Cad.No:53 D:4 Bahçelievler/İstanbul
T: (+90) 212.677.99.03
M:(+90) 532.350.99.95
E-Mail: bilgi@lindacelik.com
FOTOĞRAFLAR
Maviş Fotoğrafçılık-Cengiz Yılmaz
E-mail: studyomavis@hotmail.com
T:(+90) 212.537.01.02
G.O.P Beşyüzevler/İstanbul
ÜRETEN KADINLARA SELAM OLSUN,
Sevgiyle,
PINAR TOK
nartok77@gmail.com











W.SHAKESPEARE

Serçenin ölmesinde bile bir bildiği vardır kaderin, şimdi olacaksa bir şey yarına kalmaz, yarına kalacaksa bugün olmaz. Bütün mesele hazır olmakta.

Gülümse...

Gülümse...
Dünya tüm yanılsamaların merkezine koyar seni, büyü diye...

İLETİŞİM FORMU

Ad

E-posta *

Mesaj *

İlham aldıklarım...

İlham aldıklarım...
PROF.DR.SEVİL ATASOY

İlham aldıklarım...

İlham aldıklarım...
BETÜL MARDİN

Bu Blogda Ara

Translate