HAREKET EN İYİ TEDAVİDİR

By | Çarşamba, Nisan 06, 2016
En sağlıklı röportajıma geçmeden önce bizleri pilates sporuyla tanıştıran Joseph Pilates' i saygıyla anıyorum hepimiz adına...

Tanımayanlar için; Joseph Pilates, jimnastik yapan ödüllü bir baba ve doğal tedavi yöntemleriyle uğraşan bir annenin oğluydu. J. Pilates, astım, bronşit, romatizma , ateş gibi bir çok hastalıkla boğuştuğu bir çocukluk dönemi geçirmiş. Kendini daha iyi bir duruma getirebilmek, iyileşebilmek için çok uğraşmış. Bir aile doktoru tarafından kendisine verilen anatomi kitabı, tarihe geçmesinin ilk adımı olmuş. Vücudu inceleyen J. Pilates, anatomiyi daha iyi öğrenmek için kendi vücuduyla karşılaştırmalar yapmış. Fitness, yoga, jimnastik, kayak, karate, kung-fu gibi sporlarla uğraşmış ve bu sayede yaşı henüz 14'e geldiğinde oldukça iyi ve sağlıklı bir vücuda sahipmiş...

 J.Pilates, sirkte cambazlıktan, boksörlüğe, İngiliz detektiflerine "kendini koruma" yöntemleri ile ilgili verdiği eğitimlere kadar birçok alanda çalışmış. Hatta 1. dünya savaşı döneminde "yabancı düşman" ilan edilerek tutsak edildiğinde Lancester bölgesinde kamp yerinde hasta bakıcı olarak görev yapmış. "Contrology" adlı kendi geliştirdiği metodla (30 fitness ve egzersiz hareketi+ kendi teknikleri- nefes& denge) oradakileri de eğitmiş. 1918 yılındaki grip salgınında İngiltere' de pek çok kişi hayatını kaybederken, kampta yaşayanların bundan hiç etkilenmemesi üzerine Pilates ve tekniği ün kazanmış. J. Pilates savaştan sonra Almanya' da metodunu geliştirmeye devam etmiş ve bu metodu şehir polislerine öğretmiş. 1926' da A.B.D' ye göç etmiş ve New York' da halen faaliyetlerine devam eden stüdyosunu açmış. Pilates metodu özellikle Graham ve Balanchine dansçıları arasında yaygınlaşmış. ( resimde gördüğün dans ayakkabılarının anlamı da bu;) ) . Çok ağır programları olan boksörleri, Newyork bale öğrencilerini de bu stüdyoda çalıştırmış.  

J. Pilates, 1967 yılında vefat ettiğinde; arkasında kendi yarattığı 500' den fazla pilates hareketiyle, binlerce duruş bozukluğundan kurtulup forma girmiş, sağlığına kavuşmuş insan bıraktı... Eminim çok dua alıyordur. Ruhu şad olsun!
Bence, egzersizlere başını sağa sola çevirerek başla! Bunu, sana her yiyecek ikram edildiğinde 3 kez tekrarla :) Tüm başarılı değişimler içeriden dışarıya doğrudur. Beslenmene dikkat ederek ve spor yaparak sen de hastalıklardan korunabilirsin. 
Benim de yıllardır öğrencisi olduğum ve Türkiye' nin en tatlı, en içten, en bilgili ve sürekli yeni bilgilerin ve eğitimlerin peşinde olan pilates ve yoga eğitmeni sevgili Anna' yla tanıştırayım seni. Spora çok önem veren biri olarak, özellikle pilates gibi spor dalının eğitimini de en iyi kişiden almanın önemine inanıyorum. İyi ki Anna' yı tanımışım ve bu işin doğrusunu ondan öğrenmişim. Sen de öğrenmek istiyor ve neler konuştuğumuzu merak ediyorsan hoşgeldin sohbetimize. Umarım okuduktan sonra birçok kişi bu sporun önemini daha iyi anlamış olur...



"KENDİNE ZAMAN AYIRMAK GERÇEK YAŞAMDIR " 

PINAR: Sevgili Anna, bu işe nasıl başladın? Okurlarıma kendini tanıtır mısın?

ANNA: İsmim Anna Yasa, 1977 Ukrayna doğumluyum . Ukrayna Spor Akademisi' nden mezunum. Üniversiteyi bitirdikten sonra ticaretle uğraşmak istedim. Bu arada, farklı dallarlardaki sporlarla da sürekli İlgilendim.

23 yaşındayken kendimi "hangi egzersizleri uygularsam, tam olarak sağlıklı olabilirim? " diye sorguladım. Düşününce; 
Yoga-zihin sağlığı,
Pilates - beden sağlığı,
Koşu- kardiovasküler sistemin sağlığı için çok faydalı olduğunu keşfettim, kendimle anlaşıp , hayatımın sonuna kadar bu sporları yaparak yaşamaya karar verdim. Böylece : zihin, ruh ve beden hormonik hali sağlamak.

15 yıldır bu kararımı bozmadım ve inşallah kendime verdiğim sözü hep tutucağım çünkü verdiğim karar, bu tecrübeden sonra emin olarak söylebilirim ki doğru bir karardır . Hayat gerçekten anlamlı ve dolu oluyor bu şekilde.

Ticareti bırakmak istediğimde  , benim için en anlamlı konu olan sağlıkla ve sporla ilgili bir merkez açmaya karar verdim. İnsanlara fayda sağlamak ve sporun hayatta ne kadar önemli olduğunu anlatmak oldukça önemli benim için.

Özellikle bizim semtte yani Halkalı' da böyle bir merkeze çok ihtiyaç vardı, açtığımda biz ilk olduk .


PINAR: Anna, stüdyoda hangi dersler veriliyor ve üye profiliniz ağırlıklı olarak kimlerden oluşuyor?

ANNA: Sağlıklı yaşam merkezimiz ağırlıklı olarak bayanlara hizmet sunmaktadır. Derslerimiz ise şöyle;

Pilates: Mat-Grup, Aletli (Reformer, Cadillac, Ladder Berrell, Chair), Hamili, Terapy;
Yoga : Hatha, Vinyasa, Hamili , Terapy, Antygravity
Dans: Çocuklar ve yetişkinler  için  bir kaç çeşit
Reiki , NLP, Meditasyon
Masaj Çeşitleri
Müzik: Piano, Gitar, Keman
Rusça Dersleri çocuklar için 2 yaşımdan itibaren
Jimnastik .
Bütün bu dersleri profesyonel eğitim alan, tecrübeli eğitmenler veriyorlar.

PINAR: Harika, peki güne nasıl başlıyorsun?

ANNA: Genelde sabah 4:00-5:00 'te kalkıp , 1-1.5 saat yoga (Güneşe selam serisi, 12 ana duruş ve baş üstü duruşu) yapıyorum, 1-2 saat yürüyüş, 30 dk pilates sonrası saat 9:00' da is başı yapıyorum. Gün içinde müsait olursam, 1 saat daha yürüyüş ve stüdyoda pilates yaparak kişisel programımı tamamlıyorum.

Kısaca; Haftada en az :
70 km yürüyüş , 
7 saat yoga egzersizi
7 saat pilates uygulaması... Bu programı her hafta uygulamaya özen gösteriyorum 

PINAR: Ofisin duvarları sertifika ve diplomalardan görünmeyecek duruma gelmiş :) Eğitimlerinden bahseder misin?

ANNA: :) Eğitim çok önemli. Pilates çeşitleri (aletli , hamile, terapi ), Yoga çeşitleri (hatha, çocuk, hamile, Antigravity, Terapi) , latin dansları ve Türkiye ve yurt dışında başarıyla tamamladığım eğitmenlik programları...
Bence öğrencilik hiçbir zaman bitmez! Bu yüzden çok severek bir çok workshop' lara ve eğitimlere özellikle yeni gelişmeleri takip edebilmek adına yurt dışındakilere katılmaya devam ediyorum .

Ayni zamanda Florida' da , Lolita San Miguel' den ( Joseph Pilates' ten Eğitmenlik Diploması alan kişiden , kendisi 81 yaşında) Pilates Master Programı almaya devam ediyorum. 

PINAR: İşte bu gerçekten harika birşey. Pilatesi dünyaya kazandıran Joseph Pilates' in eğittiği birinden eğitim almak!!! Anna ömür boyu öğrencin olabilirim :) . Nedenleri ortada olsa da senden dinlemek istiyorum, neden spor ve neden özellikle pilates ve yoga? 


ANNA: Teşekkürler Pınar, bu beni mutlu eder:) . Spor bence insan bedeni için en önemli ve en büyük yatırımdır.

Pilates; iç kasları güçlendirip , omurgaya , kemiklere ve eklemlere destek verir , dolasıyla duruş bozukluğu ortadan kalkar ,bütün organların doğru çalışmasını sağlar. Böylece stresten uzaklaşmaya başlarız.

Yoga ise; doğru nefes almayı, sağlıklı beslenmeyi, doğru duruşu, doğru rahatlamayı , pozitif düşünmeyi , dış ve iç dünyayı sevmeyi , canlılara zihinsel ve fiziksel zarar  vermemeyi, kendimizin farkına varmamızı ve tanımamızı öğretiyor.

Tabi ki söylediklerimin dışında birçok faydası var , bunları yazmak icin büyük alan gerekir. Kendimi de örnek olarak verebilirim: 35 yaşındayken sırt ağrılarından hastaneye baş vurup Scolyoz olduğumu öğrendim . Açıkcası çok şaşırdım. Doktor ergenlik döneminden beri Skolyoz olduğumu ve kesinlikle yüzme yapmam gerektiğini söyledi. Ben ise; pilates ve yogaya devam edip 1.5 yıl sonra Scolyoz' un 20 dereceden 7 dereceye düştüğünü gördüm...

PINAR: Şehir insanları olarak hepimizin ortak hastalığı bu sanırım. Pilates ve yoga' nın çözüm olduğunu bilmek çok rahatlatıcı. Peki her isteyen pilates yapabilir mi? Bir yaş sınırı var mı? 

ANNA: Pilates 5-12 yaş arası çocuklarda oyun tarzıyla yapılabilir. 12 yaştan sonra gerçek Pilates prensipleri uygulanarak ömür boyu devam edilebilir. 

Anne adayları, sporcular, dansçılar, çocuklar, yetişkinler, yaşlılar,hastalar kısaca herkes pilates yapabilir. Tabi ki,  uygun, profesyonel eğitmenler tarafından sunulan programlarla.

PINAR: Tam da bu noktada sormak istiyorum. Evde pilates dvd' leri ya da programları izleyerek pilates yapılabilir mi? Bu ne derece doğru?

ANNA: Spor salonlarına ya da pilates stüdyolarına gitmek için uygun zaman yoksa eğer , bence en ideali Pilates eğitmenlik eğitimini tamamlamak. En az 3-6 ay bir stüdyoda profesyonel bir eğitmen nasıl ders veriyorsa gözlemleyip , uygulamak... Bu şekilde kısa bir  tecrübeden sonra , kendini geliştirmeye devam etmek en iyisi. Ancak bu tecrübeden sonra ev ortamı uygun olabilir.. "Bedeni dinleyerek sık pratikler uygulamak "
PINAR: Hamileler için pilatesin ne gibi yararları var? 

ANNA: Hamilelik döneminde pilates oldukça yararlı. Bedendeki ve pelvik bölgesindeki kasları güçlendirmesi ve esnetmesi, buna bağlı olarak beden duruşunun bozulmaması , doğru nefes uygulaması ve kontrol sağlayabilmesi , stresten uzaklaştırmasıyla pilates, doğuma iyi ve sağlıklı bir hazırlık süreci sağlıyor. Böylece pilates, doğum sonrasındaki toparlanma sürecini  kısaltıyor ve pervik taban kaslarının yeniden Tonus ( klinik açıdan, istirahat halindeki kasta pasif hareket sırasında hissedilen gerginlik)  kazanmasına yardımcı oluyor.

PINAR: İyi bir sonuç alınması için kişi haftada kaç gün pilates yapmalı?

ANNA: Bu, kişinin spor geçmişine, beslenme tarzına , boy, kilo ve yaşına göre değişir. Bence haftada 3 gün kesinlikle yapılması gerekiyor. Oluyorsa; daha da çok uygulanırsa daha güzel sonuç alınır.

Üye adayıyla görüşüp , bilgi alıp , hedefe ulaşacağı süreyi belirlemek sağlıklı olur. Sonuç elde ettiğinde de formunu ve sağlığını koruyabilmesi icin pilates yapmaya devamlılık sağlaması çok önemlidir .

PINAR: Olmazsa olmazımız beslenmeden de bahsedelim mi biraz?


ANNA: Bu bedeni bize Allah verdi, biz bu bedene nasıl hizmet ediyoruz işte öyle Allah' a hizmet ediyoruz demektir. Ne zaman ki biz yemek yiyoruz önce bunu düşünelim. MİDE İÇİNDE ALLAH VAR! Bakalım ne kadar saygı duyuyoruz biz Allah' a ve ne atıyoruz midemize.

NE YİYORSAK OYUZ BİZ! 


Beslenme çok geniş bir konu. Kan grubuna , mesleğe, yaşadığı bölgeye, yaşına, sağlığa , alışkanlıklara göre karar verilir beslenme şekline. 

Bence sağlıklı kalınabilinmesi için günlük beslenmenin  %60' ı (bitkisel) sebze ve meyve olmalı. 
En sağlıklı gıda , Tanrı' dan  sofraya gelen , yani direk güneşten  beslenen gıda. Doğal güneş enerji taşır. 
Bu gıdalara örnek : meyve , sebze , bakliyat, bitki v.s. Böyle beslendiğimizde, bedene doğal enerji geçiyor aynı zamanda sindirim kolay gerçekleşiyor. Sinir sistemi düzenleniyor . Oluyorsa,  haftada 3 gün bitkisel beslenip sonraki 3 gün hayvansal gıda tüketmek ve haftada 1 gün detoks olarak sadece tek çeşit meyve ile beslenmek çok etkili...

Mümkünse, detoks olarak en azından 3 ayda bir hafta tamamen bitkisel beslenip , bedeni hafifleştirmek ve iç organları biraz rahatlatmak, dinlendirmek gerekiyor. Porsiyonu 200 gramı geçirmemek şartıyla, en az 15 dakika yavaş çiğneyerek , stressiz bir şekilde yemek ( stresli iken sindirim gerçekleşmiyor ) ve gün içinde en az 2.5 saat ara vererek beslenmek çok sağlıklı, en geç 19:00 ' da son yemeği bitirmek de... Tabi mutlaka 1.5-2 litre de su tüketmek ve bitki çayları içmek gerekiyor.

PINAR: Sevgili Anna, öncelikle çok teşekkür ediyorum çünkü bu yoğun programında bana, röportaja zaman ayırmanın ne kadar zor olduğunu biliyorum. Beni kırmadın ve harika bilgileri en pratik şekilde okurlarımla da paylaşmama vesile oldun. Başarıların daim olsun, sen de hep var ol. Son sözlerini alabilir miyim?


ANNA: Birincisi ben çok teşekkür etmek istiyorum sana Pınar. Bir çok kişi ayrı zamanlarda televizyon ve röportaj için aradı, çok da güzel fırsatlardı kendimi tanıtmak için fakat yapısal olarak iletişim kurmayı sevdiğim halde istemedim. Çok yoğun çalışıyorum ,amacım kendimi tanıtmaktan ziyade gelen kişilere sporu sevdirmek... Sana hayır demedim çünkü seni tanıyorum ve çok seviyorum, facebook' da da blogunda da seni ilgiyle takip ediyorum. Tekrar çok teşekkür ederim bana zaman ayırdığın için.

Son olarak şunu eklemek istiyorum;

"BEDEN TANRININ TAPINAĞI
 BEDENEMİZE NE KADAR DEĞER VERİYORSAK
 O KADAR TANRIYI SEVİYORUZ" ... 

HER AN SAĞLIKLI YAŞA! ANNA YASA   
  
ANNA' ya hepimiz adına tekrar teşekkür ediyorum bu güzel bilgiler için ve en son sözü iyi ki var olmuş dediğim Joseph Pilates' e bırakıyorum;

"HAREKET İYİLEŞTİRİR. BEDENİ İNŞA EDEN, ZİHNİN KENDİSİDİR..."J.Pilates

Sağlıkla,
PINAR TOK

AN & AN Sağlıklı Yaşam Merkezi: ATAKENT MAHALLESİ, TOPLU KONUTLAR 2. ETAP, KIRLANGIÇ SOKAK 3/G Küçükçekmece/ Halkalı / İstanbul
Tel: 0212 696 96 22   0535 293 83 83






İlham aldıklarım...

İlham aldıklarım...
PROF.DR.SEVİL ATASOY

İlham aldıklarım...

İlham aldıklarım...
BETÜL MARDİN

W.SHAKESPEARE

Serçenin ölmesinde bile bir bildiği vardır kaderin, şimdi olacaksa bir şey yarına kalmaz, yarına kalacaksa bugün olmaz. Bütün mesele hazır olmakta.

İLETİŞİM FORMU

Ad

E-posta *

Mesaj *

Bu Blogda Ara

Translate