BARIS OLAN BIR ULKEDE SAVAS CERRAHI OLMAK

By | Cuma, Aralık 30, 2016
Boyun mu kısa?Topukludan mı muzdarip ayakların? Ameliyatını yanlış yaptılar ve sen mükemmel doktoru mu arıyorsun? Spor yaralanmaların mı var? Aklında türlü sorular... Bu soruların tüm cevaplarını en sağlıklı ve güvenilir elden alacaksın. Seni harika bir Doktor' la tanıştıracağım. 
(tüm yanlış ameliyat örneklerinin fotoğraflarını ni açıklamalarıyla birlikte röportajın sonuna koydum ki içinizde bakamayan olabilir diye) 


İlkokul yıllarından beri arkadaşım olan sevgili Halil' le, senelerdir klasikleştirdiğimiz ilkokul toplantımızda, hep birlikte harika bir söyleşi gerçekleştirdik. Soruları birlikte sorduk. Fotoğraflarımızı Halil' in güzel ve yetenekli eşi Esra çekti. ( içinde kesinlikle bir Erol Atar gizli 😄)... Çok eğlendik, çok da gururlandık.
Halil Buldu, hani şu herkesin bir dünya doktor dolaştıktan sonra bulduğu ve bir daha da peşini bırakmadığı sayılı doktorlardan. İşine aşık, paradan önce insana değer veriyor. Hastalarına ailesindenmiş gibi sıcak. Karşısına gelen herkese iyi hissettiren bir tavrı ve tarzı var. O kasvetli suratı asık doktorlardan değil yani...
İlkokul yıllığımızda hepimizin sayfasında ileride doktor olma isteği yazarken, sadece Halil' in yorum yapmamış olması da büyük ironi😄 Şimdiki kadar mütevaziymiş ozamanlarda bile... 

Devamı için buyur sohbetimize;

PINAR: İlk sorum tabi ki biz kadınların müdavimi olduğu topuklu ayakkabılar. Evet harika görünse de uzun vadede ayakları mahvettiği aşikar. Biz anatomiye karşı gelen varlıklarız sanırım. Parmak ucuna basıp yürüyoruz ve bunun sağlıksız olduğunu bilerek yapıyoruz. Bu konuda neler söyleyeceksin?

HALİL: Ayağının tripot olarak basacağı yerde yani topuk parmak şeklinde, sen iki parçaya dönüştürüyorsun. Vücudunun atıyorum, %50'si arkaya %50'si öne gelecekken, sen hepsini öne atıyorsun. O da yetmedi bir de üçgen olan sivri uç ile yanlardan sıkıştırıyorsun. Bir de üzerine silahla ateş etmen lazım (burada hep birlikte kopuyoruz :) )

Genetik eğilimin de varsa, ayağın düz tabansa... Düz taban ayaklar daha çabuk yamulur ortası kavisli ayaklar ise daha az yamulur böyle bir artısı olur ama ortası kavisli olan ayakların görüntüsü güzeldir, baş parmakları yamulmaz ağrılıdır. Babet giyemezler. Kronik olarak ağrıları vardır. Biraz ayakkabıyı kaçırdıkları zaman ağrısı olur. Düz tabanlar ise bunun tam tersi yamuktur, tipsizdir ama az ağrılıdır.

PINAR: Senelerdir topuklu giyenler birden düz ayakkabıya geçerse ne olur? İyileşme süreci nedir...

HALİL: Aşil tendonun gerilir. Klasik olarak, sen ayak bileğin eğri bastığında aşil tendonun arkadaki tendonun kısa ve onu bir anda gerdiğin zaman, alışık olmayan bu kuvvetle tendinit olur.

Senin kilonda bir insansa çabuk atlatır ama kiloluysa, ayak yapısı kötüyse ve inatla öyle giymeye devam ederse ve sportif faaliyetler alışık değilse sakat. Bunun bir takvimi yok. Ayakkabı değişikliği yeterli olur iyileşmesine fakat müdahale durumuna geldiyse o başka.
PINAR : Tendinit nedir tam olarak?

HALİL: Tendinit (tenosinovit) ; tendonların (halk arasında kiriş diye bilinir) aşırı ya da dengesiz kullanılmasından dolayı olur. Bu yanlış kullanım, aşırı mouse kullanımı ile el tendonunda oluşabileceği gibi düz taban bir ayakkabı ve aşırı kilo ile aşil tendonunda da olabilir. 

Tendinit durumu hastada ağrı, aktivite kısıtlaması ve günlük aktivitelerinde zorluk çıkarmanın yanında tendon kopmalarına da zemin hazırlayabilir. Kopma cerrahi gerektiren bir durum olduğu için bir an önce tedaviye başlanmalıdır. 

Tedavisinde genellikle tendonun istirahatinin sağlanması, zorlayıcı hareketten uzaklaşılması, buz uygulaması, antienflamatuvar ilaç kullanımı, tendonun esnetilmesi (streching) ve gereken durumlarda tendon kılıfına PRP (Platelet Riched Plasma) ya da kortizon uygulamaları yer alır. 

PINAR: Sana en çok ne şikayetle geliyorlar?

HALİL: En fazla diz şikayetleri oluyor tabi ki, hastaların yaş gurubuna göre farklı tanılar oluyor. Spor yaşantısının aktifleşmesiyle spor yaralanmaları ön planda. Bunun haricinde bahsettiğimiz gibi kadınların topuklu giyme merakı nedeniyle buna bağlı gelişen ayak deformasyonları çok fazla oluyor. Başparmak yamulması gibi...


Bu arada sporsuz röportaj olmaz:)

PINAR: Peki bu ameliyattan sonra topuklu giyilebiliyor mu ? :) ( korkarak sordum tüm kadınların adına)

HALİL: İşte kritik soru! Ayağı paramparça olmuş bir insan da aynı soruyu soruyor mesela yürüyebileceğim mi değil, ne zaman topuklu ayakkabı giyebilirim gibi... Topuklu ayakkabı giyer ama ameliyatın amacı topuklu ayakkabı giymek değil, bu ameliyatın amacı sağlıklı ayaklara kavuşmak. Mutlaka ağrısı olan insana yapılmalı ve aşırı ayak yamulmasından dolayı ortaya çıkan ikincil cilt problemleri yani yamuk kemikle deri arasında cildin sıkışarak kırmızılık şişlik minik yaralar gelişmeye başladı ise ameliyat olman lazım. Benim ayağım birazcık yamuk ay düzelt şimdi de ileride yamulma olmasın diye de ameliyat yaptırılmaz. Kemiği törpületmek çözüm değil çünkü yine çıkar. 

Ameliyat süremiz bir saat ama hastanın ameliyattan hemen sonra özel bir ayakkabısı var hastanın onunla basıp yürüyebiliyor. Normal ayakkabı giymesi 4 hafta sonra olur. İlk haftalar ağrı hisseder, ikinci haftadan sonra ağrı azalır, dördüncü haftadan sonra da normal ayakkabı giymesine izin verilir. Eğriliğin derecesine göre, çok basit işlemlerden çok komplike işlemlere kadar bir skala düşünülebilinir.

PINAR: Peki ya sporcular?

HALİL: Genelde ön çapraz bağ ve menisküs yaralanmaları oluyor. Kayakta mesela çok oluyor. Çünkü kayak ayakkabısı sadece ayak bileğini koruyor. Bacağın ortası ve dizini ortaya çıkarıyor. Mesela ön çapraz bağları, kişi çok sedental yaşıyorsa aktif değilse hemen ameliyat düşünmeyin kasları kuvvetlendirin diyorum. Fitness ve fizik tedavi gibi. Ama çok genç ve çok aktif bir kişiyse ve hemen spora geri döneceğim diyorsa, direkt ameliyat ederim. 

Özellikle bilgisayar kullanıcılarında görülen sinir sıkışmaları ve tendon iltihabları ( sadece tendonda bir yangı oluşur) çok görülür. Boyunda, el bileğinde, dirsekte sorun oluyor. Bunlarda da evresine göre ameliyat düşünülebilir.

PINAR: Bunlara bağlı duruş bozuklukları oluyor ve benim bayılarak yaptığım pilatesi öneriyorlar. Bunun hakkında ne düşünüyorsun?

HALİL: Doğru, mesela masa başında oturan bir kişinin sandalyesinin anatomik bir şekilde tüm sırtını kavrıyor olması lazım. Lap top ve bilgisayarının göz hizasına kadar çıkıyor olması lazım. İnsan oturup da öne doğru eğilirken omurgasına olabilecek en maksimum basınç biniyor. Bel fıtığın varsa da aktifleşir yoksa da oluşur. Aynı şekilde boyun problemin yoksa boyun problemin de oluşur.

PINAR: Peki halk arasında hepimizin bildiği gibi bu tarz ameliyatlara karşı bir olumsuz duruş vardır. Aman işte sakın fıtık ameliyatı olma hiç düzelmezsin, beline müdahale ettirme sakat kalırsın gibi... Sen ne düşünüyorsun?

HALİL: Tabi ki her ameliyatta bir risk vardır. Komplex ameliyatlarda daha fazla var. Bu nedenle söylüyorum zaten gerçekten bir problemin varsa bu probleme sonuç alacak hareket yapmak lazım. Komplikasyonsuz cerrahi dünyanın hiçbir tarafında yok. Bu tırnağını çektirirken de olur, manikür yaptırırken de olur bu nedenle eğer işe yarayan işlemi yaptırırsan en azından katlandığın sonuçlar, sebebine yönelik olduğunda ben bunun için katlandım dersin.

Sırf kozmetik sebeple ortopedik ameliyat yapılmaz.

PINAR: En çok hangi hasta gurubu geliyor sana?
HALİL: En çok travmatik erkek ve genç gurubu geliyor. Bir erkeğin, erişkin yaşa gelene kadar %50'si bir yerini kırar. Bir kadın %30 bir yerini kırar. Bunu bizim daha haşerat olmamıza bağlıyorum:)  

Demografik dağılımda bir de 70 yaş ve üzeri kalça kırıkları riski olanlar var. Onun dışında sporcular geliyor. 

Mesela bir futbolcuyu ön çapraz bağlarından ameliyat ettiğimiz zaman , 6 ay içinde onu futbola başlatıyoruz. 

PINAR: Genetik boyutunu düşünürsek neler söyleyebilirsin?
HALİL: Genetik her noktada çok önemli. Bazı insanların menisküsü yapısal olarak yırtılmaya çok meyilli oluyor. Ne yaparsan yapsın menisküsü basit bir travmayla yırtılabiliyor. Yapısı değişiyor çünkü. Normalde menisküsler C şeklindedir, burda D şeklinde olabiliyor ve ortasındaki C olmayan boşluk olan kısım dolduğu zaman diz hareketlerinde ezilip yırtılıp parçalanıp oradan da tam yırtığa dönüşebiliyor. Hatta D şeklinde menisküsü olanların çocuk yaşlarda bile yırtılabiliyor.

PINAR: Seni en zorlayan hasta profili hangisi?

Birisinin yakını, hiç parası olmayan, sigortası olmayan... derken biz kopuyoruz ve gerçek cevap için ciddileşiyoruz:)

HALİL: Mesela deformite uzatma ameliyatları. Çok meşakatli ama benim çok hoşuma gidiyor. Zorlayan derken çok eğleniyorum yani.

PINAR: Kısa boylular için önemli bir sorum var Halilcim, boy nasıl uzatılıyor?

HALİL: Erkeklerde 1.65 ve daha altı, kadınlarda 1.50 ve daha altı boylarda kozmetik uzatma düşünülebilir ama kozmetik uzatmayı hastayla çok güzel konuşmak lazım. Hastanın psikolojisinin iyi olması lazım. Durumun sürecin noktasından virgülüne kadar anlatılması lazım.

PINAR: Bir paket olarak düşünürsek ne kadarlık bir süreç bu? Kimler yaptıramaz? SSK karşılıyor mu?

HALİL: Kaç santim uzayacaksa ona göre paket. Şöyle; mesela sen 1.40 boyunda bir erkeksin, çeşitli hormonel problemler var... Önce her iki bacağını uzatacağız. Önce alttan ilizarov denilen yuvarlak halkalar var. Onlarla beraber uzatıyorsun. Atıyorum, 6 cm alttan, 6 cm de üstten 12 cm uzayacaksın. Her cm için günde 1 mm olmak üzere, 6 cm 60 mm, 60 günde uzarsın. Uzatma işlemine 7. günde başlanır. Yani 67. günde uzaman bitmiş olur. Bacağında cihazlar var, cihazı 67. Günde çıkarınca 6 cm uzarsın. Ama cihaz kitlendikten sonra kemik dolması devam eder. Hastanın yaşına ve durumuna göre de ne kadar sürede dolacağı tartışılır tabi...

Boyu 1.70 kız arkadaşı 1.80 diye yapılacaksa bence yapılmasın. Böyle tipler çok var çünkü. Bunlara kesinlikle yapılmaması lazım.

SSK bir miktarını karşılıyor fakat bu çok tecrübe isteyen bir işlem ve DR masrafları çok fazla. Bunu zaten çok az kişi yapıyor. Benim bulunduğum Nişantaşı camiasında da bikaç kişi yapar fazla değil.

ARAPLAR AKIN AKIN GELİYORLAR....



PINAR: Yanlış ameliyatlar hakkında neler söyleyebilirsin? Arap ülkeleri bu konuda bir numara demiştin biraz önce....


HALİL: Elimde çok ciddi yanlış yapılmış ameliyat örnekleri ve buna bağlı düzeltmelerim var bakalım birlikte (bkz. röportajın devamında resimlerde)...  Bu tarz ameliyatları yapmak, normal kırık olup da başkası tarafından müdehale edilmemişse daha kolay, birinin yanlış müdehalesine maruz kalmışsa tabi ki daha zor. Mesela resimde görüyoruz bu kemik yanlış müdehale sonucu kaynamış, bunu düzeltmek tamamen kemik kırma ameliyatı oluyor ki bu daha zor. Eğer bu kaynamamış olarak gelse iyi ama bu örnekte adamın ayağı dışa doğru basıyor aslında içe doğru basması gerekiyor. Yaradılışa ters.
Yanlış kaynamanın yanında kısalık da meydana geliyor. Bu durumda hem yanlış kaynamayı hem de kısalığı düzeltiyorsun uzatarak. 

Arap ülkelerinde yapılan yanlış ameliyatlar insana mastır yaptırır, ordinaryus falan olursun. Benim hastaneme çok hasta geliyor oradan. Bu biraz da ilk başlarda bir Arap hastamla olan iyi ilişkimden kaynaklandı. Referansla geliyor hastalar.
Savaşla başladı her şey sonradan koptu gitti. Arap televizyonlarında da çıktım. Dr. Halil şöyle yaptı, böyle yaptı diye anlattılar e tabi böyle olunca bu sorunu olan hastalar da bana gelmeye başladılar. 

Bu adam (bkz. resimlerde) Libya da ameliyat oluyor, kalçasına kırıktan dolayı çivi koyuyorlar ve bu çivi iltihap oluyor. Bundan sonra kalçasındaki iltihab vidadan doğru akmaya başlıyor. Adamın dizi açılıyor, oradan akıyor kemik dışarı çıkıyor dolayısıyla genel durumu da bozuluyor ve buraya geliyor. Daha sonra bu adamın leş gibi kokan, iltihablı ve akan kemiği dışarı çıkmış dizini kapattık. 

PINAR: Bu hayati bir risk oluşturmuyor mu? Nasıl tedavi ettin?

HALİL: Elbette oluşturuyor. Bu yüzden hemen hastanın iltihabıyla uğraşmaya başladık. Çok meşakatla uğraştım. Elimden geleni yaptım. Temizliyosun, ölü dokuları atıyorsun, özel yıkamalarla yıkıyorsun, bir vakum cihazı koyuyorsun, vakum cihazı devamlı aspire ediyor. Devamlı temizliyor. 3 günde bir onu yapıyorum. Bunun için ne uğraşıyorsun hocam diye tepki verenler de oluyor. (Bunu duyduğumuzda tüm gurup ne demek ne uğraşıyorsun diye çıldırdık tabi. Allah Halil gibi iyi Dr. larla karşılaştırsın diyorum). 

Karşı taraftan bakmayı becermek lazım ben de bunu iyi yaptığımı düşünüyorum. Ameliyat öncesi ve sonrasında bir sırtını sıvazlamak, şöyle yap böyle yap demek önemli. Hele ki Arap hastaya bunu yaptığın zaman, hiç beklemiyor senden ve şaşırıyor. Sonuna kadar insanlık görevimizi yerine getiriyoruz ve elimden gelenin maximumunu yapıyorum...

PINAR: Başarından sebep, Arap hastan çok fazlalaştı diye biliyorum....

HALİL: Evet zaten bu örnek verdiğim hastamla başladı her şey. Tedavi olduktan sonra Arap televizyonlarına çıkıp ağlayarak anlattı beni ve bunun sonrasında akın akın oradan bana gelmeye başladılar.

PINAR: Ne kadar sürede iyileşti peki? O açık kısım nasıl kapandı?

HALİL: 2, 3 ay gibi bir süreçte iyileşti. Tekrar eden temizleme vakum cihazları sonrasında, vücudunun baldırında kas ve deri beraber kaldırıp onu açık kısma kapattım. Açık kısmı gözünde canlandıramazsan onu göstereyim( bkz. resimlerde) 

PINAR: Resmi görüp donakalıyorum tabi çünkü gerçekten iyileşmesi imkansız görünen ve başka DR. olsa bacağı kesip atardı dedirten bir vaka.... Bir kez daha gurur duyuyorum arkadaşımla...

Sana nasıl ulaşmıştı bu hasta ?

HALİL: Libya konsolosluğu aracılığıyla. Aslında konsoloslukla anlaşmamız bitmişti ama konsolosluk özel hastalarını gönderiyor. Onlar da biliyorlar bizim en iyisini yapacağımızı. 

Aslında senin blogun için şunu düşünüyorum, okurların arasında eğer soru sormak isteyen olursa ameliyat resimleriyle birlikte bana mail atıp sorabilirler. 

Mesela bir arkadaşım ayağı yamuk bir arkadaşını bana yönlendirmişti . Alçısını sarmadan önce kırığın nasıl deyip görmek istedim. Telefonundan gösterdi röntgenini ve bu kırık falan değil dedim. Baktım adamın bacak böyle duruyor( bkz. resimlerde) . Sorun mu var dedi, sence yok mu dedim... Bence çok büyük bir problem vardı. Bana iyiymiş kaynıyo demişlerdi dedi. Tekrar röntgen çektirdim, bu kırığın kaynamayacağını nerede ameliyat olursa olsun çok zor olduğunu söyledim. 

PINAR: Peki bir Dr. olarak seni en tatmin eden vaka nedir? Bu vakalarla ilgili örneklerini de dinleyebiliriz

HALİL: Benim en çok hoşuma giden şey, eğri büğrü kısa bir bacakta yamukluğu düzeltmek çünkü neden 3 saat önce fotoğrafını çektiğin eğri şey, 3 saat sonra sonuca baktığında "ooooo" oluyorsun. Bu adamı 1 gün sonra yere bastırıp yürütüyorsun. Bu maddiyatla ölçülecek bir tatmin değil. 
Mesela bazı büyük hastaneler üniversite hastaneleri bu tarz vakalarda, biz bunu düzeltemiyoruz, siz bunu ne yapıyorsunuz diye firmacılara soruyorlar. Benim ismimi buluyorlar Halil Buldu bunu düzeltiyor diye. Bizim hastaneye de gelebilir mi bunu düzeltmeye acaba diye soruyorlar. Bazen de, şöyle yorumlar geliyor, ne hastası bu? Arap hasta amaan boşver uğraşma. Bu düzelmez. Sonunda ben düzeltince de, ay aslında iyi yaptınız hocam  biz de öyle dedik ama....  

Bazen de bu eğrikli bunu kabul etmeyelim diye yorum yapanlar oluyor gelen hastaya. Neden etmeyelim canım yok öyle bir şey. Mesela gecenin köründe ameliyat yapıyorsun, hocam gecenin 3'ünde ne uğraşıyorsun diyenler olabiliyor. Bunu söyleyen insan sabahın köründe ameliyata girecek hoş ben de çalışmaya devam edeceğim de... Ben böyle bir şeyi kabul edemem. 
Çıkıyorsun bakıyorsun röntgene... 

Ameliyat bitince röntgen teknisyeni filmi çeker, filmi gönder diyorum hatta beklemiyorum arıyorum nasıl olmuş diye. (İnsanlar artık alıştılar çok ortopedi yaptığım için ben) Bakıyor, çok iyi olmuş hocam diyor. Hemen getir diyorum sevinçle.

Bazen suçlamalar da oluyor ...

Bir hastada mesela, çiviyi koymuşuz alttan çatlamış. Görüntülerde hiçbir şey yok. Ben direk açıklıyorum alın bütün kamera görüntüleri burada diye. Evet burada bir şey yok diyorlar çünkü ben bin kere bakıyorum. Sonra anlaşılıyor ki hasta transport esnasında, bacağı dönmüş çıt diye gitmiş. Ameliyat etmedik kaynadı ama al sana delil deyince hooop geri vites yapıyorlar.

Mesela yanlış ameliyat mağduru bir hasta geldi hemen aldım röntgenini çektim. Bu işlemi ücretsiz yaptım ki para peşinde olmadığımı anlasın. Teknisyen diyor ki, hocam nasıl olmuş bu adam? Hemen soruyorum, sence biz buna ne yapardık? Hocam diyor içinden bir çivi geçip onun dümdüz olduğunu hayal eder gibiyim. Bakıyorum adama, bak diyorum bu kız bile bunu anlayabiliyor... 

PINAR: Senin gibi bir Doktor olmasa başında bu gibi ameliyatların hastaların vay haline diyorum.
HALİL: Teşekkürler Pınarcım. Böyle yanlış işleri gördüğün zaman ki bu bizim ülkemizde daha az Araplara göre üzülüyorsun. İnsan hayatı bu kadar değersiz olmamalı diyorsun.

Arkadaşımız Hande Odabaş giriyor araya ve ekliyor;

HANDE: Bence biraz da hasta gözüyle bakmak lazım. Baştan doğru doktoru bulmalıyız çünkü yamuk bir şeyi, yanlış bir şeyi sonradan düzeltmek çok daha zor o nedenle vakit varsa, imkan varsa baştan en doğru doktoru bulmalıyız. 

BONUSLU TIP

PINAR: Genel sağlık sistemiyle alakalı düşüncelerin?

HALİL: Yanlış ameliyatlar neden oluyor çünkü bonuslu tıp sisteminden dolayı! Yani ben seni ameliyat edersem oradan artı bir şey elde ediyorum. Mesela sistem bonuslu olmasa, atıyorum kominist düzen gibi olsa her şey devlet hastanesi gibi olsa onun da eksileri var bu sefer dersin ki amaaan banane ben niye yapmakla uğraşacağım ki uğraşmasam da 3 lira kazanıyorum  uğraşsam da 3 lira kazanıyorum. Onun da sonu yok.

PINAR: Hepbirlikte Allah yanlış doktorlara düşürmesin diyoruz.... Harika bilgiler için çok teşekkür ediyorum tüm okurlarım adına Halilcim. İyi ki benim arkadaşımsın, seninle gurur duyuyorum. Sana ulaşmak isteyenler en kolay nasıl ulaşabilirler?
Son sözlerini de alabilir miyim...

HALİL: Ben teşekkür ederim Pınarcım.

Steve Jobs 'tan bir alıntı ile bitirmek istiyorum sözlerimi, şu efsanevi Standford mezuniyet konuşmasından; STAY HUNGRY, STAY FOOLISH.

Herzaman mevcut durumla yetinme, fazlasını arzula. Öğrenmeye hep devam, amatör ruhunu hep koru ilk günkü gibi.


Bunu mesleğimde her ameliyat sonrası ilk vizitte, hastanın ameliyat sonrası attığı ilk adımlarda(genelde bunu fizyoterapit yerine bizzat ben yaptırırım) halen heyecan duyuyorum ve inşallah bu devam eder.
Bana aşağıdaki mail adresim ve/veya numaradan ulaşabilirler. 
halilb77@hotmail.com
Asistan iletisim: 
+90 505 110 9205

PINAR: Iyi olacak hastanın doktor ayağına gelirmiş. Bu röportajla umarım birçok yanlış ameliyat ve tedavi görmüş insanların ayağına kadar gidebilmişizdir. 

Allah, kötü bir durumun iyiliğe dönüşmesini dilemişse bunu yapacak kimse işin üstüne gelirmiş.

Sevgili Op.Dr. Halil Buldu röportajimızın doğru kişilere ulaşması dileğiyle...

Sağlıkla;
PINAR TOK

                                 
                                 
RESIMLERLE AMELIYAT  ORNEKLERI 






ILERI DEFORME BIR AYAK AMELIYAT SONUCU




ILK RESIMDE TR DE UZATMA DENENMIS 3 KEZ AMA BASARISIZ OLMUS, BU YETMEZ GIBI EGRILMIS VE KISALMIS



SONRA CIHAZI CIKARDIK, DUZELTIP UZATMAYA BASLADIK.KOLAJDA SIRALAMAYI GOREBILIRSIN


BIR UZATMA ORNEGI DAHA. ADAMIN AYAGINDA FUZE PATLAMIS, ONCE FLEP YANI SERBEST DOKU NAKLI YAPILMIS. O NEDENLE KOCAMAN AYAGI


OMUZ KEMIGINDEKI KIRIK IÇIN ÇIVI KONMUŞ AMA OMUZ KEMIĞI BAŞI VÜCUDA DÖNÜK OLACAKKEN DIŞARIYA BAKARKEN SABITLENMIŞ. BEN DE ÇIVIYI ÇIKARIP OMUZ PROTEZI KOYDUM

BACAKTAKI KIRIK NEDENIYLE EGRI OLARAK TR DE AMELIYAT EDILMIS. TEK SEANSTA DUZELTME VE ÇIVILEME YAPTIK. BACAKTA HEM EĞRILIK HEM DE KENDI ETRAFINDAKI DÖNÜKLÜK DÜZELTILDI.







BURADAKI EGRILIGIN ABARTISINI ANLAMAK ICIN DR OLMAYA GEREK YOK. BU DA ILIZAROV YANI HALKALARLA DUZELTME VE UZATMA YAPILDI

BU DA MOTOSIKLET KAZASI YAPMIS BIR ARKADASIMIN AMELIYATI. AMELIYATTAN SONRAKI GUN USTUNE BASARAK YURUTTUM.

ILIZAROV DEDIGIMIZ HASTANIN UZERINDE HEM DUZELTME HEM UZATMA YAPILAN UC BIR VAKANIN HASTA UZERINDEKI CIHAZ GORUNTULERI


4 AY ONCE BACAĞININ SAĞLIĞINA KAVUŞMASINA SEVINIRKEN, HAINCE IŞID SALDIRISINDA ŞEHID OLAN 24 YAŞINDAKI KAHRAMAN AVUKATIMIZI SAYGIYLA ANIYORUZ, RUHU ŞAD OLSUN...



W.SHAKESPEARE

Serçenin ölmesinde bile bir bildiği vardır kaderin, şimdi olacaksa bir şey yarına kalmaz, yarına kalacaksa bugün olmaz. Bütün mesele hazır olmakta.

Gülümse...

Gülümse...
Dünya tüm yanılsamaların merkezine koyar seni, büyü diye...

İLETİŞİM FORMU

Ad

E-posta *

Mesaj *

İlham aldıklarım...

İlham aldıklarım...
PROF.DR.SEVİL ATASOY

İlham aldıklarım...

İlham aldıklarım...
BETÜL MARDİN

Bu Blogda Ara

Translate