İÇİNDEKİ TRAFİK CANAVARINA SÖYLE OFF-ROAD YAPSIN ;)

By | Cumartesi, Ağustos 01, 2015
OFF-ROAD , yani kelime anlamıyla YOL DIŞI...

İnsan suretindeki trafik canavarı sözüm sana, yol olarak inşa edilmiş yerlerde yaptığın gereksiz şovları, çok gerekli görüyorsan off-road' a giderek yapmanı, hatta bunu spora dönüştürebilmeni can-ı gönülden dileyerek başlıyorum off-road maceramı anlatmaya... Böylece hiç kimsenin hayatını riske atmamış olursun, buna kendininki de dahil tabi...Ralli ile karıştırmıyorum haaaayır, tam da bizim çukurlu, çökmüş harika doğal off-road pistlerini aratmayan yollarımızdan bahsediyorum tabi trafik canavarları da haliyle kendilerini arazide sanıyorlar ! Toplumsal mesajlara burada ara vererek hoşgeldin diyorum yeni spor dalıma :)

Hatırlar mısın bilmem o çizgi filmi, Road Runner? (Resimdeki çılgın yani:) )
Tepelerden arabayla atlayıp, uçurum kenarlarından "son an" manevralarıyla heyacanı dorukta yaşarken tam bir Red Bull içmiş Road Runner hali yaşadım, bip biiiiiiip :) Bu kısma tekrar dönmeden hemen önce, kısaca Off Road eğitimi öncesi neler yaptım, bu işin üstadıyla neler konuştuk sana biraz bilgi vermek istiyorum.
Yaban akademi' nin MKM Etiler' deki merkezindeyiz, güler yüzlü ekibiyle tanıştıktan hemen sonra, sabahın erken saatleri olduğu için sohbetimize ve off-road öncesi ön eğitimimize Yaban Cafe' nin ev yapımı poğaca ve taze çayı eşliğinde başlıyoruz :)
Eğitmen ve off-road üstadı sevgili Bayram Eyri 1965 İstanbul doğumlu, evli ve 2 çocuk babası. Mesleğine oto tamircisi olarak başlamış. 4x4 kaizer cmc jeep willys ile tanışması 1985 yılında, taaa askerliğine denk gelen yılda olmuş ve 1990' da 68 model willys alarak off-road serüvenine resmen dahil olmuş...
O yıllardan bu yıllara kadar çeşitli gezi- kamp organizasyonlarına katılmış ve aktif off-road' cu olarak good year cup' da yarışmış. 2005 yılında tanıştığı Isoff' un 250 nolu üyesi olan Bayram Eyri, 2011 yurt içi, yurt dışı çeşitli tropy-trial- isoff challance ve Tosfed Türkiye şampiyonalarında s1 sınıfı Türkiye şampiyonu olmuş co pilot olarak...
Şuanda da Yaban Akademi-Isoff işbirliği ile oluşturulan Yaban Akademi off-road eğitim programında eğitmenlik yapıyor. Şimdi kendisinin anlattıklarını kısaca aktarıyorum sana ;)
BAYRAM EYRİ ÖZETLE DER Kİ;
Off-road, içinde sadece motor sporlarını barındıran bir spor dalı değildir. Kamplar, geziler, organizasyonlar, yardımlaşma, arkadaşlık ve sonrasında kurulan dostluklar ile çeşitli aktiviteler ve sosyal sorumluluk projeleri de bu spor dalının içinde yer almaktadır.
Off-road tek kişi ile yapılmaz, en az 2 kişi (araç) ile yapılmalıdır. Araçta mutlaka, uygun lastik, vinç, makara, mapa, strap ve ihtiyaç malzemeleri (yangın söndürücü-ilk yardım seti-yedek kıyafetler) bulunmalıdır. Doğaya saygılı olmak, paylaşımcı ve her zaman yardıma hazır olmak, bilgiyi ve donanımı paylaşmak, iyi bir kampçı ve doğa sever olmak her off-road' cunun manifestosunda yer almalıdır. Gittiğiniz kamp alanlarını mutlaka temiz bırakınız.Yakılan ateşi söndürünüz. Ağaçlara vinç atarken strap kullanınız ve en önemlisi TRAFİKTE SAYGILI OLUNUZ!
ROAD RUNNERS PINAR&EDA :)
Açılınnnnn arazilerin yeni off-road' çuları geliyoooorrr:) Bana off-road eğitimimde eşlik eden sevgili canım dostum&kardeşim Eda, Nirvana'daki bir yogi iken ben tam bir tazmanya canavarıydım:)
Sevgili eğitmenimiz Bayram Eyri, zorlu doğal tepelerden, uçurumlardan yere iniş yaparken Eda arkada dua ediyor ben ise tam bir adrenalin tutkunu olarak çığlıklar arası amin diyordum:))) Hatta çamurlu sulara daldığımızda arabanın içerisine fışkıran çamurlar sonrasında mola verdiğimizde, Eda ıslak mendil ararken ben bu halimizi fotoğraflamakla meşguldüm, yani tam bir Yogi&Tazmanya işbirliği:)))
Eğitim boyunca, doğada araç kullanma tekniklerini, arazi araçlarını tanımayı, mevcut sürüş destek sistemlerinin doğru zaman ve yerde kullanımını öğrendik. Eğimli, çamur kum gibi yumuşak zeminlerden, su ve kanal geçişlerine, dik iniş ve çıkışların olduğu tepelerden, son anda manevra yapmanı gerektiren uçurum kenarlarına kadar sana tecrübe kazandıracak her şey bu arazide. Tabi doğal ortam olduğu için karşınıza "burayı da mı buldunuz be kardeşim" bakışı atan hayvan sürüleri de çıkabiliyor :)
Arazi üzerindeki muhteşem eğitimin sonunda bizlere, araziye çok yakın olan bir bölgede bulunan ve senelerce varlığından haberimizin olmadığı, görünce de şok olduğumuz, küçük bir Saklı Göl turu yaptıran sevgili hocam Bayram Eyri' ye ve Yaban Akademi' nin güler yüzlü koordinatörü Yağmur Hanım'a bizi bu saklı cennetle tanıştırdıkları için sonsuz teşekkürler. Kesinlikle görmeni, burada dinlenmeni hatta kamp yapmanı tavsiye ediyorum. Kamp demişken aklıma geldi, konaklamalı ve kamplı olmak üzere iki seçenekli eğitimlere ailece katılabilirsin ;) Off-road eğitimleri her ayın son cumartesi günü ayda bir defa yapılıyor. Rezervasyon ve detaylı bilgi için; 0212 351 96 96 / 0533 150 88 85 no'lu telefon numaralarından bilgi alabilir, diğer eğitimleri incelemek için www.yabanakademi.com web sayfasını ziyaret edebilirsin. 

Muhteşem bir duygu, yaşamadan anlaman münkün değil. Özgürlüğün zirve yaptığı anlar. Bütün stresten, düşüncelerden uzaklaştığın ve her saniye bir sonraki saniyede neler olacağını merak ettiğin, heyecanlandığın anlar.. Tıpkı hayat gibi....
"Herkese en az bir doğa hobisi kazandırmak istiyoruz " diyen Yaban Akademi' yi gönülden tebrik ediyorum. Doğayı ancak doğayı yaşayanlar koruyabilir düşünceleriyle hemfikirim. 
TAŞ DÜŞEBÜLÜR AYU ÇIKABÜLÜR!
Saklı Göl' de, o saklı cennette bile gördüğüm o çöpler, yakılmış ama söndürülmeden bırakılmış olan o kamp ateşi ve güler misin ağlar mısın dedirten ağaca asılmış ve bırakılmış olan o bir çift çorap sanırım burada yakın zamanda yaşamış ama taş devri seviyesinde kalmış bir kabilenin var olduğunun habercisiydi!!!
(Bahsettiğim şeyleri yazımın sonuna eklediğim resimlerde görebilirsin.)
aaaaa taş demişken, 
Bu resimdeki teyze küfür etmiyor, ne kadar da ön yargılısın! Tekerleğine taş sıkışmış diye uyarıyor sadece:))

Bu da eğitimde öğrendiğim şeylerden biriydi ama uygular mıyım bilemiyorum. Denersem bir sonraki yazıda sonuçlarını yazarım. Sen deneme sakın n'olur n'olmaz, bilen var bilmeyen var sonra kulaklarımı çınlatma! :))

Ben eğitim boyunca çok eğlendim, çok öğrendim ve en önemlisi de doğanın içinde harika bir spor yaptım. Umarım anlattıklarım seni az da olsa heveslendirmiştir. Şehirden uzakta olmak, zihnini, ruhunu, bedenini tek bir yere odaklamak ve temiz hava almak istiyorsan Yaban Akademi eğitimleri ve organizasyonları tam senlik...

Mutluluk ve mutsuzluk son sınırlarını bilmediğimiz iki durum. Mutlu olmak elinde, seçimini hangisinden yana yaparsan onun sınırlarını zorlarsın. Sen gel beni dinle, bu hayat sadece 1 kere. Ne işin var stresle!

Mutluluğun sınırlarını sporla, seni mutlu edecek hobilerle zorlaman dileğiyle,
Sevgiyle
PINAR TOK 























































W.SHAKESPEARE

Serçenin ölmesinde bile bir bildiği vardır kaderin, şimdi olacaksa bir şey yarına kalmaz, yarına kalacaksa bugün olmaz. Bütün mesele hazır olmakta.

Gülümse...

Gülümse...
Dünya tüm yanılsamaların merkezine koyar seni, büyü diye...

İLETİŞİM FORMU

Ad

E-posta *

Mesaj *

İlham aldıklarım...

İlham aldıklarım...
PROF.DR.SEVİL ATASOY

İlham aldıklarım...

İlham aldıklarım...
BETÜL MARDİN

Bu Blogda Ara

Translate